Time flies...! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Danique Klunder - WaarBenJij.nu Time flies...! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Danique Klunder - WaarBenJij.nu

Time flies...!

Blijf op de hoogte en volg Danique

28 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,
Wat vliegt de tijd!! Aankomende dinsdag ben ik alweer drie weken in Paramaribo. Het is echt heerlijk hier, van maandag t/m donderdag stage van 7.00uur tot ongeveer 15.00uur. Dat betekent dat we vrijdag, zaterdag en zondag weekend hebben...Stage is wel heel erg wennen hoor. Er zijn weinig materialen, patiënten hebben veel pijn en de verpleegkundigen hier werken op een hele andere manier dan de verpleegkundigen in Nederland (...iets minder hard haha). Onze eerste stagedag was helemaal een bijzondere dag. Er overleed een patiënt; geen paniek, geen doktoren, niks geen actie werd er ondernomen. Bianca heeft deze patiënt samen met een collega afgelegd, Rodney en ik mochten meekijken...is de normaalste zaak van de wereld hier. Bizar om mee te maken hoor.
Maar naast stage maken we ook hele leuke dingen mee! Vorige week zondag zijn we naar de Brownsberg geweest. Na ongeveer twee uur rijden kwamen we aan. Onderweg bakabana (gebakken bananaan, zooo lekker!) en loempia's gegeten en genoten van de groene omgeving en kleine dorpjes van houten hutjes langs de weg. Eenmaal op de Brownsberg zijn we te voet naar twee watervallen geweest. Onderweg kwamen we hele mooie vlinders tegen en hebben apen gezien, zo gaaf om mee te maken. Na wat gegeten te hebben, gingen we naar een platvorm om te genieten van het uitzicht. We hadden uitzicht over bijna heel Suriname en een super groot meer. Op de achtergrond het geluid van brulapen en boven je vliegt een eagle...wat wil je nog meer!??

Vandaag wilden we naar White Beach gaan. Dat is een aangelegd strand, ongeveer 45 minuten rijden met de bus. Maar helaas ging dit niet door, we kwamen om half 11 erachter dat de bus om 8.00uur 's ochtends gaat of 's middags 16.00uur. Volgende week maar opnieuw een poging wagen haha

Over twee weken komen mama en Judith al! Heb er zin in!!

Liefs Danique